dijous, 19 de març del 2015

Auxiliars de conversa a Primària


ELS ALUMNES DE 3R ESO FAN D’AUXILIARS DE     CONVERSA A PRIMÀRIA




Un total de vint-i-quatre alumnes de 3r ESO s’han presentat voluntaris per fer d’auxiliars de conversa amb alumnes de 1r i 2n de Primària de l’Escola Margarida Xirgu. 

Abans de començar la seva tasca, els alumnes van assistir a dues sessions de formació on els van informar sobre quina seria exactament l’activitat que havien de realitzar. També van reflexionar sobre el que suposa per ells aquesta experiència. 






Els alumnes es divideixen en quatre grups de sis i cada grup assisteix una vegada a la setmana de dilluns a dijous. L’horari és de 16:00 a 16:45 i, durant aquest temps, tres auxiliars de conversa resten a l’aula amb grups de nens parlant a partir d’unes làmines amb dibuixos i els altres tres baixen a la ludoteca del centre per jugar amb la resta de nens. 







Abans de començar amb l’activitat, els alumnes van respondre a les següents qüestions on transcrivim també algunes de les seves respostes:

- Per què venim a fer aquesta activitat?

“Vinc a fer aquesta activitat per ajudar a nens de 6 a 8 anys a millorar la seva capacitat de conversar, d’expressar-se. També per millorar el seu català. Tindré més experiència ajudant els altres. Per obtenir el títol d’auxiliar de conversa. Perquè m’agrada ajudar els nens a aprendre. Per millorar la nostra relació amb els nens petits. Per tornar a veure l’escola i comprovar per mi mateixa si serveixo per ser professora. Per millorar el meu català. Perquè m’agraden els nens petits i de major m’agradaria ser profe. Per ajudar que els nens es relacionin millor entre ells. Vull col·laborar perquè els nens utilitzin més el català. Vinc per conèixer gent que està aprenent coses noves i així poder entendre les seves opinions i saber reaccionar. Per passar-m’ho bé amb els nens petits i que ells s’ho passen bé amb mi. Perquè m’agrada aquesta escola i em fa il·lusió tornar a veure els meus mestres de primària.”



- Què penso que n’obtindré d’aquesta activitat?

“Millorar el vocabulari a l’hora de parlar català i millor relació amb els petitons. Tenir experiència amb els nens petits i aprendre més català. Obtindré una bona experiència relacionant-me amb els nens. Una gran satisfacció si aconsegueixo que els nens que em toquin aprenguin alguna cosa. Aprendré a tenir molta més paciència. Millorar les meves aptituds a l’hora de relacionar-me, aprendre a tractar millor els nens d’aquestes edats i parlar encara més bé i fluid el català. Obtindré més nota en català.”


Esperem que els nostres alumnes compleixin totes les seves expectatives i que mantinguin les ganes i la il·lusió que han demostrat per realitzar aquesta activitat. 



3 comentaris:

  1. Una notícia fantàstica!
    Els que hi estem al darrera tenim la millor feina del món! I ho sabem!
    Noies i nois de l'Enric Borràs: Veure aquestes fotos i llegir els vostres comentaris és un privilegi que intentarem compartir fent-ne tota la difusió possible.
    Gràcies a tothom!
    I visca l'educació pública de qualitat!

    Lluïsa Salvador
    Servei Educatiu de Badalona

    ResponElimina
  2. Em fa molta il·lusió participar-hi! Els meus nens un poc sorollosos, espere que es calmin!

    ResponElimina
  3. A mi també em fa molta il·lusió,és una bona experiència treballar amb nens i nenes per millorar la seva llengua catalana. ;)

    ResponElimina